Sådan prissætter du din kunst
SHOWNOTES
Lad os fortsætte de gode intentioner for det nye år og lade 2020 blive året, hvor du endelig får prissat dine værker rigtigt!
I denne episode dykker vi ned i, hvornår du skal gå i gang med at prissætte din kunst eller din tid, og hvilke overvejelser du bør gøre inden.
Jeg ved godt, at det kan være et grænseoverskridende skridt at tage, men jeg lover til gengæld, at det kommer til at fylde meget mindre for dig, når først det er gjort. At sætte pris på et kunstværk er nemlig ikke så meget anderledes, end en hvilken som helst anden vare, men det kan være svært at beholde business-hatten på og adskille sine egne følelser til værket.
Denne episode guider dig til de tre faktorer, du bør tage højde for, når du sætter en pris; nemlig produktion, marked og målgruppe, og den er også relevant for dig, der gerne vil revurdere dine priser eller har udvidet dit kunstneriske virke.
Jeg har lavet en PDF med regneeksempler, så du nemmere kan skabe overblik, når du skal prissætte din egen kunst. Du finder link til PDF’en herunder.
Links og resurser
BONUS: Download PDF med regneeksempler
Læs mere om aktuelle forløb her